29 January, 2011

Osebergrennet!!

Okay so sticking with what I said I would do here is a short update about todays happenings, which happens to be the ski clubs very own ski race. This race was something that I have never done before, it was a sprint relay! There were two people per team and each person would do a total of four 800 meter loops, so yes there was a lot of switching. Besides being really short it was a ton of fun.

Moving on I am really looking forward to next week because 1) I am going to Konsberg skisenter (a downhill ski area about an hour away) with my sports class for fagdag next week! I am so excited especially because the only thing I need to pay for is ski rental! (money has been a wee bit tight lately). After that I am taking the train down south for our mid-year meeting with AFS, and knowing everyone from region 2 it will be a blast!

Now for the Norwegian! (those reading that speak Norwegian feel free to correct my grammar, I need it if I am ever going to get better)

Ok så å henge med det sa jeg, her er en kort oppdatering om hva skjedde i dag, hvilket var det Oseberg skirennet. Dette renn var noe at har jeg ikke gjørt før, det var en sprint stafett! Der var to mennesker per lag og hver personer hadde å gjøre fire runder med åtte hundre meter hver rund, så ja der var masse endring men det var gøy uansett, kort men gøy.

Neste uke har jeg mye å se frem til 1) jeg skal til Konsberg skisenter med breddeidrett klasse min for fagdag! Jeg er veldig spent fordi jeg må bare betale for ski utleie! (pengene har vært litt stram i det siste). 2) Neste skal jeg til sør norge (Vegårshei) for midtårsoppholde med AFS, og vite de andre med AFS region 2 det skal være veldig gøy!

Takk og hilsen
Jon

3 comments:

  1. YAY FOR POSTING!!! now im going to try and write in norwegian!

    hvis ski ikkje skrem meg kanskje jeg kan prøve å gjøre en skirennet... men de gjøre det, så jeg skal ikkje prøve... XD
    har dokker en facebook gruppe for din region? i nord-norge vi har en "count down" på våres... bare 6 dager mer!!! YAY!!!

    oh, og hvis jeg har skrevt på dialekt, bare spør meg ka det betyr på bokmål... jeg prøvt å skrive det på bokmål men jeg vet ikkje hvis alt er ok... :)

    ReplyDelete
  2. Det du skrev er lignende med nynorsk enn med bokmål men jeg forstår hva du skriver. Skal vi forklar, langrennski eller slalåmski? Fordi går jeg langrenn.
    Ja vi har en gruppe men vi bruker det ikke så mye.

    ReplyDelete
  3. lol, æ skriv på dialek! æ har en nord-norsk dialek såå vi bruke "æ" masse... begge type av ski skremme mæ... det e kofør æ kjøre snowboard! teehee!

    ReplyDelete