04 April, 2011

Annen blogginnlegg!

This post is in Norwegian, all you have to do to get it translate into english is to highlight the text and copy into the box that shows up with this link: http://translate.google.com/# Enjoy! :D
Nå er det tid for annen blogginnlegg! Det har vært nesten to uker siden mitt siste så nå er det tid for et nytt innlegg. Tid går for fort, jeg har mindre enn tre måneder igjen. Ikke mye har skjedde siden mitt siste innlegg men der var noe gøy i begge helgene. Også beklager hvis min norsk er ikke så bra, det har vært lit lenge siden jeg har skrevet mye.

Den første helgen etter mitt siste innlegg hadde jeg en langt helgen. Det var fordi jeg hadde fag-dag fri fra skole (boo ya!). På lørdagen står jeg på slalåm med min lokalkontakt. Det var kjempegøy og var en perfekt dag for å stå på ski, mye sol, klar himmel og ikke så kaldt ute.

Etter vi kommet tilbake fra Konsberg (ski-senteren) jeg gikk til en av de andre utvekslingsstudenter som hadde en bursdag fest på kvelden. Vi spiste middag (men jeg var litt seint fordi den tok mer tid for å komme fra Konsberg), etter middag vi reiste til en bowlinghall for å spille litt. Etter bowling jeg reiste til annen venn som hadde en bursdag fest, og var der for noe tid.

Dagen var langt men gøy, og på begge fester jeg treffe noe nye folk, hadde masse forskjellige samtaler og hadde en god tid. På søndag familien min hadde noe venner for kveldsmat så det var bra å ha noe forskjellig ting skjer i løpet av dagen.

Igjen ikke mye skjedde i uke bare skole men ikke mye mer. På fag-dag hadde jeg matematikk men vi bare hadde en halv dag fordi vi har en 5 timer prøve i mai at skal være fra 12 til 5. Så etter på jeg syklet hjem å slappe av. På kvelden jeg gikk med to venner for å se I am Number Four. Siste ting som skjedde i den siste par uker var på lørdag, hvor jeg gikk til annen fest med en venn.

Tingene har vært bra i den siste, det går bra på skolen. Noen ting er vanskelig på skolen men det er bra uansett. Jeg er i en rutine nå så ting går fortere, så ikke mye er så "spennende" nå. Våren er på vei nå, og det blir varmer og varmer i den siste par uker, og jeg blir så spent for sommeren, men på samme tid har jeg mindre enn 90 dager igjen. AGH!!!

Uansett, jeg er spent for å komme tilbake til USA og start med universitet. Det skal være kult å forstå alle som folke snakker om alltid igjen, for selv om jeg forstår mye nå der er ord og noe uttrykk at jeg forstår ikke.

Det er alt jeg har for nå, håper at dere nyte lesing.
Vi snakkes!
Jon

2 comments:

  1. NEEEI!!! IKKJE SE KOR LANG VI HAR!!! Æ VIL IKKJE VET DET!!! DX takk for å skrev mer, det e flink å har noen andre utvekslingstudenter skrive mer den et gang hver 2 måneder :) kor du bør igjen? har du mye snø eller e alt børt? ka e temraturen? detjaler vær så snill! og gi oss morsomt historier! det e spennendes å lese en blog fra en annen afs student! så glad XD vi snakkes!!!

    ReplyDelete
  2. Beklager, jeg har begge spent og druer til tiden vi dra fra Norge. Det tar meg mye tid å opdatere, så kanskje det er samme med dem også, men kanskje de har ikke så mye fritid. Jeg bor i sør-øst Norge, byen heter Tønsberg (Norges eldste by). Nå snøen er helt bort, vi har nesten ingen ting. Det har vært våren den siste par uker, 10-15 grader om dagen og ikke under 0 på natta. Men jeg har ikke så mye "morsomt historier." Livet mitt er litt kjedelig.

    ReplyDelete